preskoči na sadržaj

Osnovna škola Domovinske zahvalnosti

Login
Sada je točno...

Logo škole

Kalendar
« Listopad 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Šk. kalendar '21./'22.

Raspored zvonjenja

Click here for more graphics and gifs!

PRIJEPODNE

1. 8:00-8:40

2. 8:45-9:25

3. 9:35-10:15

4. 10:30-11:10

5. 11:15-11:55

6. 12:00-12:40

POSLIJEPODNE

1. 14:00-14:40

2. 14:45-15:25

3. 15:35-16:15

4. 16:30-17:10

5. 17:15-17:55

6. 18:00-18:40

Knjižnica

DIGITALNI KATALOG

e-Twinning škola

e-Škola smo od 2016.

Office 365

Microsoft Showcase

Microsoft Showcase School

za 2016./2017.g. i 

2018./2019.

Mi smo ENABLE škola

DABAR

Korisno za učitelje

ncvvo

Kninska tvrđava/muzej

TZ Knin

Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 10. 2011.

Ukupno: 2003082
Ovaj mjesec: 2956
Projekt OŠDZ

Erasmus+ Logo i web

Anketa (mala)
Radujete li se početku školske godine?



Školski profili

Upisi u srednju školu

Obrazovanje

Sigurniji internet

Red Button MUP

Izdavačke kuće

 

Edutorij eŠkole

Časopisi

Portali i e-novine

net.hr

24sata.hr

Dnevnik.hr

Jutarnji list.hr

tportal.hr

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Škola u prirodi
Autor: Danijel Forjan, 11. 5. 2015.

Program Nastave u prirodi višeslojna je organizacijska izvedba aktivnosti u drugim i drukčijim sredinama diljem unaprijed planiranih i dogovorenih aktivnosti.

Ostale slike pogledajte u našoj FOTOGALERIJI.


     Tako je prvoga dana putovanja, dogovoreno s Turističkom agencijom Perla iz Imotskoga koja organizira, prema dogovoru, aktivnosti oko prijevoza i smještaja te dogovorenu satnicu edukativno-nastavnog programa osmišljenog u dogovoru, da se posjeti spomen obilježje i rodna kuća pronalazačkoga genija Nikole Tesle u Smiljanu pored Gospića. Dobro educirana voditeljica  puta iz agencije Perla, gospođa Marina, govorila je usputne zanimljivosti vezane za mjesta koja su se jasno vidjela ili im se pročitali nazivi ispisani na putokazima pored autoputa. Stanki je bilo dovoljno kako bi put bio ugodniji, sa što manje napora.

    Učenici su zorno pratili i spoznali detalje iz života Nikole Tesle, ali su vidjeli i diva Regoča kako još uvijek spava na vrhovima planine Klek, a o kojemu je pisala Ivana Brlić Mažuranić, najpoznatija književnica priča za djecu u nas.

    Na put se krenulo 5. svibnja 2015. godine, a povratak u Knin 8. svibnja 2015. godine, što je i učinjeno prema planu.

    Pred večer, prvoga dana, stigli smo na večeru u dogovoreni Pansion Zagi u Zagorju, gdje smo imali dogovoreno boravište, polaznu postaju kojoj ćemo se svih dana boravka u Zagorju vraćati.

    Drugi dan planirano je posjetiti glavni grad Republike Hrvatske, Zagreb. Tehnički muzej je prva odrednica drugoga dana, a uz put: Lisinski, Mimara, HNK, Jelačića plac, Dolac, katedrala, Gornji grad, Zrinjevac, da bi nakon ručka završili dan u Maksimiru, posjetom zoološkom vrtu i šetnjom maksimirskim perivojem. Pred večer, večera je dogovorena u hotelu Zagi u Oroslavlju gdje je bila polazišna točka i mjesto za odmor nakon dnevnih aktivnosti.

    Drugoga dana, kada su vremenske prognoze bile nenaklonjene putnicima zbog velike vrućine i sparnog dana, što se i potvrdilo, otputovali smo iz Oroslavlja u Zagreb. Prva odredišna točka, Tehnički muzej. Zbog bolje protočnosti informacija koje je trebalo usvojiti, zbog lakše komunikacije, broj učenika je podijeljen u dvije grupe. Dok je jedna grupa pošla s animatorom tehničkih strojeva, čiji je razvoj kronološki praćen kroz povijesni razvoj, druga grupa je pošla u dobro osmišljeni Planetarij kako bi, na zvjezdanom nebu kupole zorno vidjeli poznate nam planete i sazviježđa. Grupe su se, nakon sat i pol izmijenile. Ono što je vidjela jedna grupa, sada je, zbog prostora u Planetariju, mogla vidjeti druga grupa, i obrnuto.

    Mogućnost bilježenja fotografijom uvelike je veselilo učenike i učitelje, jer mogu fotografijom potvrditi viđeno. Čovjek je, kako bi olakšao rad, pronalazio mnoga tehnička rješenja, unapređivao ih i stavljao u službu učinkovitijeg rada. Ponovno se moglo vidjeti od pronalazaka Tesle pa do motora s unutarnjim sagorijevanjem i primjenom u raznim ljudskim aktivnostima, a onda, na iznenađenje grupe, sišlo se u dobro osmišljeni i izgrađeni rudnik. Sve je bilo kao u aktivnom radu rudnika. Stručni voditelj je na duhovit način prezentirao ovaj teški ljudski napor kako bi se došlo do energije koja je pokretala strojeve, ali i do kozmetičkih proizvoda koji su se proizvodili iz uglja, pa sve do higijenskih pomagala koja uvelike pomažu za održavanje higijene.

    Autobus je bio parkiran kod Ciboninog tornja, a spremna voditeljica našega puta iz agencije Perla, Marina kazala je učenicima kako je to jedinstven primjer u svijetu da je sportski dio prostora u zgradi posvećen jednom sportašu, košarkaškom Mozartu, Draženu Petroviću, čiji je spomenik ispred dvorane s njegovim imenom.

    Daljnje razgledanje grada odvelo nas je do Gornjeg grada, a Marina je govorila o povijesnim činjenicama vezanim za Zagreb, njegov nastanak, ljudima zaslužnim za razvoj grada, a ispred Hrvatskog sabora mogle su se susresti i osobe iz toga najvišega upravnoga i zakonodavnoga tijela Republike Hrvatske. Tako su učenici pozdravili gospođu Jadranku Kosor, na što im je ona uzvratila iz automobila.

    Nakon razgledanja Gornjeg grada pošli smo do Trga bana Josipa Jelačića, a odatle na ručak nasuprot katedrale. Zanimljivo je da u tom restoranu radi popularni kuhar gospodin Špiček, iz TV emisije Tri, dva, jedan – kuhaj i učenici su nestrpljivo čekali da se susret zabilježi i fotografijom, što je i učinjeno.

    Kada je tako blizu, nismo mogli ne posjetiti i zagrebačku katedralu, a zatim smo pošli na Mirogoj pokloniti se prvom hrvatskom predsjedniku, dr. Franji Tuđmanu.

    Dan je uistinu bio sparan pa smo s nestrpljenjem čekali da dođemo do Maksimira gdje smo posjetili stadion NK Dinamo i ZOO vrt, gdje je bilo uvelike svježije, a u večernjim satima čekala nas je večera i karaoke program uz ples za sve učenike, u našem hotelu.

    Treći dan je programsko odredište: Krapina (Hušnjakovo), dvorac Trakošćan, barokni grad Varaždin gdje se i ručalo, šetalo centrom grada, pjevalo s uličnim sviračima, posjetio se varaždinski dvorac, varaždinsko groblje, što je i svojevrstan park tišine i odmora. Sve što je planirano ostvareno je u potpunosti.

    Vrijeme ponovno nije bilo naklonjeno šetačima, ponovno sparno, ali dobra organizacija u koju su učiteljice uložile maksimum napora kako bi djeca što sigurnije i što lakše podnijela vožnju i kako bi se stiglo na vrijeme do destinacija kako je planirano. Vozač, Slavko,  bio je strpljiv, vozio je prema propisanim prometnim znacima, tako da je atmosfera bila opuštena, uz pjesmu koja je odzvanjala mjestima kojima smo prolazili, a voditeljica Marina (inače diplomirana pravnica) trudila se, na najprimjereniji način, govoriti i informirati učenike o mjestima i značajkama mjesta kroz koja smo prolazili.

    Dan je okončan disko programom u kojemu su se posebice istakli plesači brejkdensa. Pošto je to posljednja noć u pansionu Zagi, učitelji su produžili ples za pola sata. U samom prostoru pansiona bila je i zaštitarka koja je kao službeno lice kontaktirala s učiteljima, učiteljima i vlasnicima pansiona kako bi sve proteklo u skladu s uljuđenim ponašanjem i noćnim mirom koji svako odmorište zavređuje.

    Naravno, zadnji dan boravka u pansionu treba iskoristiti za spremanje stvari. Kako se nešto ne bi zaboravilo, krenulo se sa spremanjem stvari već ovoga dana, a samo najnužnije je ostalo za sutradan.

    Četvrti dan, ustalo se nešto ranije. Zanimljivo je kako učenici, prvi put odvojeni od roditelja, usklađuju novonastale obveze i ponašaju se u skladu dogovora i potreba ovakvog programa kao što je Škola u prirodi koja nudi sasvim nove i samostalne odluke djece u dobi od deset godina, i, tu je lektirski poučak Mate Lovraka, Vlak u snijegu. Korist je višestruka. Upoznati kulturne i povijesne značajke Lijepe Naše na izravan, zoran način, što se ne zaboravlja. Poštivanje drugog i drukčijeg u njegovom okruženju kako bi se razumjela antropološka značenja: zašto je to tako? Odredišta četvrtoga dana upoznavanja Hrvatskoga Zagorja odvela su nas, prema planiranom programu, u najveće Marijansko svetište u Hrvatskoj, u Mariju Bistricu. Učenici su upoznati s vjerskim i blagdanskim običajem pri obilježavanju Velike Gospe, kada tisuće vjernika hodočaste u ovo zagorsko mjesto.

    Biti u blizini a ne posjetiti Gornju Stubicu, spomenik Matiji Gubcu (vođi Seljačke bune), te dvorac Oršić gdje je smješten Muzej Seljačke bune, moglo bi se smatrati neostvarenim snom i programskim nedostatkom pri upoznavanju Hrvatskog Zagorja.  Zato je to mjesto, prema planu, ostavljeno za kraj.

    Gupčeva lipa, dvorac Oršić u tišini vinograda, lijepi Zagorski bregi, donijeli su osvježenje nakon posjeta gradovima s asfaltnim ulicama.

    Uz sve napore ostvaren je zanimljiv edukativno-nastavni program u učenju i odrastanju djece. Onaj koji vidi a ne putuje, uskraćen je za oduševljenje puta. Roditelji su djecu ispratili smiješkom i dočekali smiješkom. Treba reći i kako je, na žalost svih nas, jedan učenik imao povredu šake. Na udareno mjesto smo stavljali led i preporučili pregled kod liječnika. Nadamo se brzom saniranju povrede što mu zdušno želimo.

    Značajno je da su nas na ovaj put ispratili ravnatelj škole Ivan Uzun sa suradnicima, dožupan Šibensko-kninske županije Tomislav Vrdoljak, te drugi zaineresirani za ovakvu vrstu nastave kao što je Škola u prirodi.

    Zahvaljujemo svima koji su dali doprinos u uspješnoj organizaciji, na zadovoljstvo učenika četvrtih razreda OŠ Domovinske zahvalnosti Knin.

 

Knin, 9. svibnja 2015.                                                            

 mag. paed. Fabijan Lovrić







[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju