preskoči na sadržaj

Osnovna škola Domovinske zahvalnosti

Login
Sada je točno...

Logo škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Šk. kalendar '23./'24.

Raspored zvonjenja

Click here for more graphics and gifs!

PRIJEPODNE

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

POSLIJEPODNE

1. 14:00-14:45

2. 14:50-15:35

3. 15:40-16:25

4. 16:45-17:30

5. 17:35-18:20

6. 18:25-19:10

Knjižnica

DIGITALNI KATALOG

Dokumenti '23./'24.

 

e-Twinning škola

e-Škola smo od 2016.

Office 365

Microsoft Showcase

Microsoft Showcase School

za 2016./2017.g. i 

2018./2019.

Mi smo ENABLE škola

DABAR

Korisno za učitelje

ncvvo

Kninska tvrđava/muzej

TZ Knin

Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 10. 2011.

Ukupno: 2162372
Ovaj mjesec: 3785
Ovaj tjedan: 798
Danas: 90
Projekti

Erasmus+ Logo i web

Anketa (mala)
Radujete li se početku školske godine?



Školski profili

Upisi u srednju školu

Obrazovanje

Sigurniji internet

Red Button MUP

Izdavačke kuće

 

Edutorij eŠkole

Časopisi

Portali i e-novine

net.hr

24sata.hr

Dnevnik.hr

Jutarnji list.hr

tportal.hr

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Izbor srednje škole-moj pravi izbor – prikaz istraživanja
Autor: Ivana Vidović, Marijana Blažević, 15. 1. 2021.

Učenici osmih razreda susreću se s najvažnijom odlukom u svom životu – izborom srednje škole. Kako bi vidjeli način razmišljanja učenike, koje potrebe imaju i kako im možemo pomoći, u 11. mjesecu 2020. godine provedeno je istraživanje na temu Izbor srednje škole-moj pravi izbor.

Sudjelovalo je 93 učenika osmih razreda. Istraživanje je provela pedagoginja Ivana Vidović.


Cilj istraživanja je bio ispitati znaju li učenici koju srednju školu žele upisati, mogu li prepoznati svoje kvalitete, imaju li one povezanost s izborom srednje škole te što im je najvažnije pri odabiru srednje škole.

Istraživanje se provelo preko google forms obrasca (https://forms.gle/xG3V9sktaiZUVHMB8).

Slijede rezultati dobiveni u istraživanju:

72% učenika navelo je da zna koju školu želi upisati, dok ih 28% ne zna. Učenici koji znaju koju bi školu upisali naveli su kako se ta škola nalazi u Kninu (46% učenika), 20% učenika će upisati srednju školu izvan Knina, dok je njih 34% još uvijek neodlučno gdje će upisati željenu srednju školu.

Na pitanje tko ili što odlučuje o izboru srednje škole, 86% učenika je navelo kako je to isključivo njihov izbor, a 11,8% učenika je navelo kako izbor srednje škole najviše ovisi o ocjenama koje imaju.

Pri izboru srednje škole najvažnija im je mogućnost kasnijeg zaposlenja (45,2% učenika to navodi), zatim mogućnost nastavka školovanja (16,1% učenika), povezanost škole s hobijima (15,1% učenika), visina plaće budućeg zanimanja (14% učenika), a zatim slijede uvjeti rada.

68,8% učenika je navelo kako ne treba pomoć pri izboru srednje škole, a njih 31,2% je navelo kako treba pomoć.

O izboru srednje škole bi najviše voljeli razgovarati s roditeljima (58,1% učenika to navodi), zatim sa stručnjakom za profesionalno usmjeravanje, razrednikom/razrednicom, prijateljima, pedagogom, psihologom.

Malih poteškoća su imali prilikom navođenja svojih vještina (trebali su navesti svoje 3 vještine). Najčešće su navodili jednu ili dvije, čak je bilo navedeno da ne posjeduju nikakve vještine.

Ovo su najčešće navođene vještine: marljivost, kuhanje, crtanje, komunikativnost, snalažljivost, upornost, spretnost.

Za kraj naveli su koja im se zanimanja najviše sviđaju. To su: frizer, učitelj, policajac, razni instalateri, informatička zanimanja, zanimanja iz medicinske struke, automehaničar.

Iz dobivenih podataka vidljivo je kako učenike treba poticati na promišljanje o odabiru zanimanja uz isticanje potrebnih znanja i vještina potrebnih za 21. stoljeće. Jako je važno pomoći im u usmjeravanju prema zanimanju koje je u skladu s njihovim interesima i sposobnostima. Treba potaknuti učenike na osvještavanje njihovih kvaliteta i načina kako ih iskoristiti u odabiru srednje škole. Sve ovo treba raditi puno prije osmog razreda jer to je dugotrajan proces.

Roditelje treba upoznati s važnošću izbora primjerene srednje škole za njihovo dijete i njihovoj važnosti u tom procesu jer su oni najvažniji oslonac djetetu i često odlučujući čimbenik pri izboru srednje škole.

U školi će se nastaviti radionice s učenicima s ciljem poticanja učenika na osvještavanje njihovih kvaliteta i načina kako ih iskoristiti u odabiru srednje škole i njihovog budućeg zanimanja.

Ivana Vidović, pedagoginja





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju