preskoči na sadržaj

Osnovna škola Domovinske zahvalnosti

Login
Sada je točno...

Logo škole

Kalendar
« Listopad 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Šk. kalendar '21./'22.

Raspored zvonjenja

Click here for more graphics and gifs!

PRIJEPODNE

1. 8:00-8:40

2. 8:45-9:25

3. 9:35-10:15

4. 10:30-11:10

5. 11:15-11:55

6. 12:00-12:40

POSLIJEPODNE

1. 14:00-14:40

2. 14:45-15:25

3. 15:35-16:15

4. 16:30-17:10

5. 17:15-17:55

6. 18:00-18:40

Knjižnica

DIGITALNI KATALOG

e-Twinning škola

e-Škola smo od 2016.

Office 365

Microsoft Showcase

Microsoft Showcase School

za 2016./2017.g. i 

2018./2019.

Mi smo ENABLE škola

DABAR

Korisno za učitelje

ncvvo

Kninska tvrđava/muzej

TZ Knin

Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 10. 2011.

Ukupno: 2003973
Ovaj mjesec: 3847
Projekt OŠDZ

Erasmus+ Logo i web

Anketa (mala)
Radujete li se početku školske godine?



Školski profili

Upisi u srednju školu

Obrazovanje

Sigurniji internet

Red Button MUP

Izdavačke kuće

 

Edutorij eŠkole

Časopisi

Portali i e-novine

net.hr

24sata.hr

Dnevnik.hr

Jutarnji list.hr

tportal.hr

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Djeca i kućni ljubimci
Autor: Danijel Forjan, 21. 11. 2012.

Postoje istraživanja koja ukazuju da posjedovanje i vezanost za ljubimca utječe na pozitivno emocionalno funkcioniranje. Za pse znamo da su prijateljski raspoloženi, nude bezuvjetnu ljubav i odanost, uz njih nismo usamljeni, zabavni su, smiješni, dragi. Osjećamo se sigurni i potrebni.


Djeca i kućni ljubimci

Dječje samopoštovanje, kao važan aspekt socioemocionalnog razvoja, obogaćuje se uz prisutnost kućnog ljubimca. Ako u kući boravi ljubimac, roditelji i djeca često dijele brigu za njega, što konkretno znači da se djeca uče kako brinuti i njegovati živo biće koje je ovisno o njima. Dijete stječe osjećaj važnosti i uključenosti kada, u skladu sa svojom dobi, ispunjava zadatke koji se odnose na skrb oko ljubimca. Smatra se da dijete školske dobi može obaviti samostalno pojedine zadatke, dok tinejdžer u potpunosti može preuzeti na sebe brigu i odgovornost za ljubimca.

Djeca i kućni ljubimci

Djeca koja se brinu za svoje ljubimce imaju veću sposobnost razumjeti osjećaje drugih osoba, od svojih vršnjaka koji ih nemaju. Tu nije presudno posjedovanje ljubimca, nego suosjećanje koje djeca osjećaju prema njima. Društvo životinje pruža emocionalnu potporu jer stvaraju osjećaj bezuvjetne prihvaćenosti (za razliku od ljudi koji prosuđuju, kritiziraju), privrženosti, ljubavi i naklonosti.

Ljubimci mogu biti dragocjena pomoć kada djecu treba podučiti važnim životnim događajima. Dijete u obitelji koja ima ljubimca, vjerojatno će doživjeti i njegovu smrt. To bolno iskustvo i način na koji se roditelji nose s tom situacijom, značajno će utjecati na to kako će se dijete općenito nositi sa smrću tijekom života.

Djeca i kućni ljubimci

Posjedovanje psa povezano je s većom obiteljskom povezanošću, tj. nakon dolaska psa obitelj počinje više vremena provoditi zajedno. Dijete jedinac, djeca s manje braće i najmlađa djeca u obitelji sklonija su brinuti se o ljubimci i više se vežu za njih. Termin „društveno mazivo” opisuje fenomen u kojem prisutnost životinje potiče društvene kontakte među ljudima. Broj socijalnih kontakata djece s drugom djecom i odraslima povećava se tijekom same šetnje sa psom, a popularnost među vršnjacima raste nakon što su postali vlasnici ljubimaca. Pas može igrati veliku ulogu kada su oba roditelja zaposlena. On će uvijek predvidljivo reagirati, tj. pozdravljati dijete kada dođe kući.

Ljubimci mogu djelovati kao protektivni faktor tj. onaj koji omogućuje razvoj, ali također treba spomenuti i faktore rizika. Npr., u obitelji u kojoj nitko ne želi preuzeti brigu o ljubimcu može se pojaviti određena količina stresa.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju