2018-04-20 08:05:32

Javna debata

Pitanje dana za učenike Osnovne škole Domovinske zahvalnosti glasilo je: Treba li uvesti školske uniforme. Debatanti školskog debatnog kluba, danas su, 19. travnja 2018., predstavili svojoj zajednici svoj dosadašnji rad na projektu „Škola, inkubator tolerancije“. Kroz moderiranu raspravu učenici su promišljali o važnosti tolerancije i njezinom utjecaju na društvo. 

Sudjelovanje u projektu ''Škola, inkubator tolerancije''

Učenici osnovne škole Domovinske zahvalnosti u sklopu projekta odlučili su progovoriti o problemu netolerancije u društvu. Tijekom ove školske godine raspravljaju i uočavaju probleme s kojima se susreću oni i njihovi školski vršnjaci s željom da umanje njihov utjecaj. Tim povodom odlučili su u argumentima pokazati svojim vršnjacima kako ruganje zbog odjeće nije način ophođenja prema drugima i da se prijatelji trebaju birati prema vrlinama i sposobnostima, a ne prema odijelu.

Učenici su tijekom debate predstavili dvije strane, za i protiv školskih uniformi. Strana za uniforme trudila se kroz debatu pokazati kako uvođenjem uniformi među učenicima ne će biti vidljivih razlika i podjela prema statusu, a još važnije kako će uvođenje uniformi među učenicima i roditeljima potaknuti veći stupanj zajedništva i privrženosti školi. S druge strane, ekipa koja se zalagala da uniforme ne treba uvesti u škole kroz debatu se trudila pokazati okupljenim učenicima kako uvođenjem iste odjeće za sve neće postojati mogućnost za isticanjem individualnosti te da bi upravo škola trebala biti mjesto gdje će se učenici moći slobodno izraziti jer je škola i odgojna ustanova koja treba poticati učenike na prihvaćanje različitosti. 

Osnovna škola Domovinske zahvalnosti već duže vrijeme provodi
aktivnosti s ciljem povećanja tolerancije u svojoj školi tolerancije u svojoj školi. Pedagoginja Ivana Vidović upozorava na ''važnost razvijanja govorništva, stjecanja novih iskustava i prijateljstava te promoviranjem kritičkog promišljanja. Zato smo se rado uključili u projekt. Ponosni smo na učenike koji su sami osmislili provedbu radionica u sklopu projekta te potaknuli svoje vršnjake na razmišljanje o aktualnim problemima s kojima se susreću u školi''.  

''Tijekom rada s učenicima iz Knina primijetila sam njihov veliki napredak u pronalaženju načina kako sa svojim vršnjacima pričati o problemu nasilja. Na početku školske godine svi su bili svjesni da problemi postoje, ali ne i kako utjecati na smanjenje problema. Danas su pred cijelom školom raspravljali o jednom od izvora nasilja i tako kroz raspravu potaknuli ostale učenike da se zapitaju trebamo li prijatelje birati po odjeći ili prema ponašanju i vrlinama'' rekla je Darija Jeger, voditeljica projekta.

Ono što radimo danas utječe na naše sutra

''Škola, inkubator tolerancije'' projekt je Hrvatskog debatnog društva, a finanirali su ga Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva. Osim u Osnovnoj školi Domovinske zahvalnosti, projekt se tijekom ove školske godine provodi u još dvije osnovne škole u Zagrebu, OŠ Mladost i OŠ Zapruđe. Svojim radom učenici izravno utječu na probleme u svojoj školskoj zajednici trudeći se osvijestiti ostale članove svoje zajednice da se prihvaćanje različitosti treba učiti odmalena. Cilj projekta je osvijestiti među učenicima da su problemi s kojim se susreći isti neovisno o tome gdje žive i da zajedno mogu utjecati na njihovo rješavanje. ''Ono što radimo danas utječe na naše sutra'' poruka je učenika koji sudjeluju u ovom projektu.

 


Osnovna škola Domovinske zahvalnosti Knin