2018-03-15 12:56:13

Projekt „10 dana bez spremačica“

Učenici 2.a razreda upravo su završili jedan zanimljiv i koristan projekt – deset dana nakon nastave pospremali su svoju učionicu. Želja mi je bila da, po uzoru na male japanske učenike, moji učenici 10 dana samostalno pospremaju učionicu. 

Po važećem planu i programu učenici 2. razreda tijekom školske godine na nastavi Prirode i društva, Hrvatskog jezika i Satu razrednika obrađuju više tema koje sam odlučila ujediniti u ovaj projekt: Naša prava i dužnosti; Kultura stanovanja; Dijete i zdravlje i Zanimanja u zavičaju.  Planirani ishodi povezani su i s područjima građanskog i zdravstvenog odgoja: prepoznati važnost i povezanost urednosti i čistoće prostora sa zdravljem, naučiti obavljati jednostavnije poslove čišćenja i pospremanja,  poticati primjenu stečenih znanja u učionici i domu, poštivati ljudski rad i ljude svih zanimanja, razbijati stereotipe o tzv. muškim i ženskim zanimanjima, razvijati samopouzdanje…                                                

Učenici su, po rasporedu koji smo unaprijed dogovorili, svaki dan imali drugačije dužnosti: čistili su i praznili spremnike za otpad, čistili su klupe, prozore, umivaonik i ogledalo, ormariće, zalijevali cvijeće, meli pod…  Ni jedna dužnost nije im teško padala, svi su ravnopravno sudjelovali i po potrebi međusobno pomagali. U organizaciji i provedbi od velike pomoći mi je bila i pripravnica Jelena Kero. Na kraju projekta provela sam anketu među učenicima i roditeljima. Svi su bili zadovoljni tijekom i rezultatima projekta i svi su stava da bismo ga trebali nastaviti. Završnica projekta bila je povezana s obradom zanimanja u zavičaju. Na nastavu smo pozvali roditelje kojima su prezentirani tijek i rezultati projekta. Nakon toga, svi su nazočni roditelji prezentirali svoja zanimanja. Po prethodnom dogovoru, donijeli su radnu odjeću, pribor i drugo što može pobliže objasniti njihov posao. Najveći interes izazvala je mama policajka te tate vatrogasac i vojnik, ali i drugi su bili vrlo zanimljivi. Učenici su s velikim interesom i pažljivo sve poslušali i postavili brojna pitanja. Na kraju smo zajedno zaključili da su sva zanimanja jednako važna i potrebna i da sve treba jednako cijeniti.  

Mira Radović, učiteljica mentorica


Osnovna škola Domovinske zahvalnosti Knin