2011-10-17 17:40:24

Novi koncept stručnog usavršavanja

Agencija za odgoj i obrazovanje osmislila je i počela provoditi novi koncept stručnog usavršavanja koji će omogućiti i približiti stručno usavršavanje svim odgojno-obrazovnim radnicima.

Uvodi se novi koncept stručnog usavršavanja

Agencija za odgoj i obrazovanje osmislila je i počela provoditi novi koncept stručnog usavršavanja koji će omogućiti i približiti stručno usavršavanje svim odgojno-obrazovnim radnicima.

Ovaj projekt, koji je svojevrsna prekretnica u radu Agencije, a omogućit će da stručno usavršavanje iz općih tema psihologije, pedagogije, knjižničarstva, defektologije i socijalne pedagogije, tema koje su potrebne svima, posebno u školama koje nemaju ekipiranu stručnu službu, bude dostupno svim odgojno-obrazovnim radnicima. Edukaciju će u školama, koje pokažu interes i potrebe, provoditi stručni suradnici pedagozi, psiholozi, knjižničari, defektolozi i socijalni pedagozi promovirani u zvanje mentore i savjetnika, a koji će prije toga proći dodatna stručna usavršavanja.

Prvi u nizu stručnih skupova tog tipa „Kompetencije stručnih suradnika pedagoga, psihologa, knjižničara, defektologa i socijalnih pedagoga mentora i savjetnika kao ključni koncepti u pripremi stručnog usavršavanja učiteljskih, nastavničkih i odgajateljskih vijeća osnovnih i srednjih škola i učeničkih domova“ održan je od 10. do 13. listopada 2011. u Primoštenu. Na skupu je sudjelovalo više od 200 stručnih suradnika mentora i savjetnika iz osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova.

Projekt trajnog stručnog usavršavanja učiteljskih, nastavničkih i odgojiteljskih vijeća u Primoštenu je predstavio ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović. Obrazlažući razloge zbog kojih se Agencija odlučila na uvođenje nove koncepcije stručnog usavršavanja, ravnatelj V. Filipović je naglasio, da će se zadržati postojeći modeli usavršavanja na državnoj i županijskoj razini te usavršavanja koja na lokalnoj razini provode voditelji županijskih stručnih vijeća. Novi koncept omogućit će svima u školama da se stručno usavršavaju o temama za koje u školama trenutno nema dovoljno kompetentnih profila. Ujedno, pojedini učitelji, nastavnici i stručni suradnici više neće imati opravdanja za nesudjelovanje na stručnim usavršavanjima.

- Ovim projektom očekujemo da s vama, koji ste najbolji stručni suradnici, dođemo u sve odgojno-obrazovne ustanove s temama iz područja, pedagogije, psihologije, defektologije, knjižničarstva i socijalne pedagogije. Da vi svojim znanjem, iskustvom i pozitivnim pristupom prema radu date još jedan dodatan impuls u podizanju kvaliteta i kompetencija u radu učiteljskih, nastavničkih i odgojiteljskih vijeća  – kazao je Vinko Filipović.

Usavršavanja će se organizirati po načelu ICTedu. Imena stručnih suradnika mentora i savjetnika, koji su prošli dodatnu edukaciju u Primoštenu te imena pripadajućih im viši savjetnika AZOO-a i popis škola, koje im regionalno pripadaju i teme bit će objavljena na internetskim stranicama Agencije. Ravnatelji i njihova učiteljska, nastavnička i odgojiteljska vijeća, koja pokažu interes za pojedinu temu, pozivat će ih u škole. Termini će se dogovarati ovisno o organizaciji u školi koja je zainteresirana, ali i mogućnostima stručnih suradnika mentora i savjetnika. Oni će, pak, termine održavanja stručnih predavanja usklađivati s radom u svojoj školi i ravnateljem u okviru izvanredovne nastave i aktivnosti, uz primjerenu nadoknadu materijalnih troškova.

- Ovo je zasigurno nešto što će zaokružiti koncept i strategiju stručnog usavršavanja i želimo na ovaj način doći u svaku školu i otkloniti svaki alibi učitelja i nastavnika i stručnog suradnika koji misli da ne može sudjelovati u stručnom usavršavanju, jer ga ravnatelj ne želi poslati na državni stručni skup, jer ne može otići na regionalni skup. Ovo će u suradnji s ravnateljima i u organizacijskom smislu biti jednostavnije, jer će ravnatelji koji vas pozivaju u svoju školu to organizirati u vremenu kad im to najviše odgovara – objasnio je ravnatelj V. Filipović. Istaknuo je da će Agencija osmisliti sustav kako vrednovati rad mentora i savjetnika, posebno jer će prije ili kasnije Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju, iz kojeg, između ostalog, proistječe pravilnik o licenciranju i novi pravilnik o napredovanju koji je u pripremi, mijenjati nove pristupe kvantificiranja elemenata u vrednovanju postupka napredovanja.

Teme, koje će stručni suradnici mentori i savjetnici ponuditi, proširivat će se, ovisno o iskazanim potrebama iz škola. U Primoštenu stručni suradnici mentori i savjetnici dopunili su i usavršili svoje poznavanje niza tema za koje se pokazala potreba jer su trenutno nedovoljno zastupljene i kadrovski pokrivene u školama. Predavanja su započela pedagoškim radionicama o prezentacijskim vještinama. Vodile su ih stručne suradnice koje prošle usavršavanje AZOO-a Poboljšanje znanja, vještina i kompetencija u poučavanju, rukovođenju i upravljanju školskog nastavnog osoblja u RH-a. Rad je nakon toga organiziran u radionicama raspoređenim po profilima stručnih suradnika, a vodili su ih nadležne više savjetnice za određeno područje Agencije za odgoj i obrazovanje i stručnjaci s fakulteta i srodnih odgojno-obrazovnih ustanova. U radionicama stručni suradnici mentori i savjetnici izmjenjivali su svoja iskustva u radu u školama i učeničkim domovima, pripremali se za aktivno sudjelovanje u radu učiteljskih, nastavničkih i odgojiteljskih vijeća, implementaciju stečenog znanja te izradu materijala. Stručni suradnici pedagozi u radionicama su obradili četiri teme: Razredništvo i razrednik, Rad s učenicima, Suradnja s roditeljima i Disciplina i pedagoške mjere. Psiholozi su obrađivali teme o nadarenim učenicima i strategijama učenja, stručni suradnici defektolozi i stručni suradnici edukacijsko-rehabilitacijskog profila u radionicama su radili na teme: Izrade prilagođenih i individualiziranih pristupa, Inkluzija slabovidne i slijepe djece te djece s motoričkim teškoćama u redovni obrazovni sustav, Uloga pomoćnika u nastavi s djecom s teškoćama u razvoju, Uloga odgojno obrazovnih ustanova u prevenciji poremećaja u ponašanju i Učenici s poremećajima pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD). Stručni suradnici knjižničari radili su na teme: Informacijska pismenost kao okosnica suvremenih pristupa učenju, Ishodi učenja i kako ih pravilno formulirati i Knjižnica ključna poveznica u nacionalnom i školskom kurikulumu.


Osnovna škola Domovinske zahvalnosti Knin