2024-03-01 12:25:38

Osjećam li se dobro u svom razredu? – prikaz istraživanja

U siječnju 2024. pedagoginja Ivana Vidović provela je istraživanje u svim petim razredima. Cilj istraživanja je bio ispitati kako se učenici osjećaju u razredu i školi, imaju li pomoć vršnjaka ili doživljavaju uvrede.

U istraživanju je sudjelovalo 72 učenika.

61% učenika je reklo da se osjećaju potpuno prihvaćeno u razredu, 35% učenika se većinom osjeća prihvaćeno, a 4% učenika ponekad.

55,5% učenika u razredu može reći što misli, 42% učenika ponekad, a 2,5% učenika je reklo kako ne može reći što misli.

81% učenika je reklo kako će im učenici uvijek poslati školski i domaći rad ako nisu bili u školi, a 4% učenika je navelo da im neće poslati.

73,5% učenika nikada ili rijetko doživljavaju uvrede u razredu, 15% učenika ponekad, a 11,5% učenika većinom da ili stalno.

61% učenika se zna nositi s vrijeđanjem i zna što napraviti, 24% učenika se ponekad zna nositi s vrijeđanjem, a 15% učenika ne zna.

92% učenika se osjeća sigurno u školi, 6,5% ponekad, a 1,5% učenika se ne osjeća sigurno. Sigurnost im ugrožavaju stariji učenici koji ih znaju gurati ili vrijeđati.

Rezultati su predstavljeni razrednicima, učenicima i roditeljima.

Dobiveni podatci su nam pokazali da s učenicima trebamo raditi na empatiji, poticati ih na međusobno pomaganje i toleranciju. Potrebno je osvijestiti učenike o ponašanjima koja vrijeđaju druge, a oni ih najčešće smatraju šalama i uobičajenom komunikacijom (psovke, razni nadimci …). Važno je ojačati učenike da kažu svoje mišljenje i da se ne boje argumentirano suprotstaviti drugima, naučiti ih vještinama rješavanja međuvršnjačkih sukoba, ali i dati im informaciju kome se mogu obratiti ako zatrebaju pomoć.

Kako bi stvorili sigurno okruženje za naše učenike i ojačali asertivne oblike ponašanja, odnosno ponašanja koja ne ugrožavaju prava drugih, potrebna nam je pomoć i suradnja roditelja. Moramo im biti model u ponašanju i u odnosima s drugima jer oni uče od nas.

Cilj nam je da se i onaj mali postotak učenika koji je naveo da se ne osjeća prihvaćeno u razredu i sigurno u školi, povjeri odraslima i kaže što ga muči kako bi zajedno pronašli način da se osjeća bolje i sretnije.


Osnovna škola Domovinske zahvalnosti Knin