2013-07-19 16:01:58 Kutak za učitelje: E-tečajevi za primjenu u nastavi Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi svrha. Ali, važno je razviti nove oblike poučavanja koji iskorištavaju jedinstvene značajke medija ili tehnologije. Primjer primjene e-učenja kroz korištenje novih medija i tehnologije je CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi. Što su e.Tečajevi?
e.Tečajevi za primjenu u nastavi besplatni su gotovi online tečajevi implementirani u CARNetov sustav za upravljanje učenjem Loomen, namijenjeni prvenstveno nastavnicima predmeta Informatika u osnovnim i srednjim školama, ali i nastavnicima ostalih predmeta, kao i nastavnicima na visokoškolskim ustanovama. Svojim sadržajem pokrivaju područje informacijskih i komunikacijskih tehnologija, a u svom programu broje sveukupno 15 različitih tečajeva. Nastavnik od CARNeta preuzima tečaj po želji i postaje mentor svojim učenicima/studentima odnosno polaznicima. Time frontalna nastava u učionici nestaje, a polaznik postaje središtem procesa poučavanja, koji se može odvijati u potpunosti online, kombinirano ili se e.Tečaj može koristiti samo kao dodatni materijal za učenje. Vremensko trajanje tečaja prepušteno je na odluku nastavniku, jednako kao i broj učenika koje će uključiti u e.Tečaj. Primjena e.Tečajeva
e.Tečajevi se mogu primijeniti u kombiniranom modelu na način da se dio aktivnosti odvija online – obrada lekcija sadržaja, a samoprovjera znanja i provjera znanja u školskoj informatičkoj učionici zajedno sa ostalim učenicima i nastavnikom. Preduvjet za takav model primjene je da svi učenici izvan školske informatičke učionice imaju dostupno računalo s pristupom Internetu. Jednako tako, prepreka može biti i premali broj računala u učionici uslijed čega nastavnik mora napraviti podjelu učenika na manje grupe.
Na e.Tečaju nastavnik dobiva ulogu različitu od one u učionici. U virtualnom okruženju nastavnikova kontrola aktivnosti je neizravnija, a učenik je u prvom planu. Nastavnik ima ulogu moderatora, ali ne i kontrolora. Učenici/studenti samostalno prolaze kroz sadržaj e.Tečaja, a nastavnik pomaže u slučaju nerazumijevanja dijelova gradiva, daje smjernice i ocjenjuje zadatke. Izvor: Portal za škole |
Osnovna škola Domovinske zahvalnosti Knin |