preskoči na sadržaj

Osnovna škola Domovinske zahvalnosti

Login
Sada je točno...

Logo škole

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Šk. kalendar '23./'24.

Raspored zvonjenja

Click here for more graphics and gifs!

PRIJEPODNE

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

POSLIJEPODNE

1. 14:00-14:45

2. 14:50-15:35

3. 15:40-16:25

4. 16:45-17:30

5. 17:35-18:20

6. 18:25-19:10

Knjižnica

DIGITALNI KATALOG

Dokumenti '23./'24.

 

e-Twinning škola

e-Škola smo od 2016.

Office 365

Microsoft Showcase

Microsoft Showcase School

za 2016./2017.g. i 

2018./2019.

Mi smo ENABLE škola

DABAR

Korisno za učitelje

ncvvo

Kninska tvrđava/muzej

TZ Knin

Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 10. 2011.

Ukupno: 2158262
Ovaj mjesec: 5808
Ovaj tjedan: 770
Danas: 86
Projekti

Erasmus+ Logo i web

Anketa (mala)
Radujete li se početku školske godine?



Školski profili

Upisi u srednju školu

Obrazovanje

Sigurniji internet

Red Button MUP

Izdavačke kuće

 

Edutorij eŠkole

Časopisi

Portali i e-novine

net.hr

24sata.hr

Dnevnik.hr

Jutarnji list.hr

tportal.hr

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Psihološki kutak: Djeca s posebnim edukacijskim potrebama
Autor: Danijel Forjan, 10. 1. 2013.

disl-disgr


Tko su djeca s posebnim edukacijskim potrebama?

  • učenici s oštećenjem vida
  • učenici s oštećenjem sluha
  • učenici s poremećajima govorne-glasovne komunikacije i specifičnim teškoćama učenja
  • učenici s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima
  • učenici sa sniženim intelektualnim sposobnostima
  • učenici s poremećajima u ponašanju
  • učenici s poremećajem pažnje/poremećajem pažnje s hiperaktivnošću (ADD/ADHD)
  • učenici s višestrukim teškoćama

OŠTEĆENJE VIDA

sljepoća - slijepe se osobe služe Brailleovim  pismom

slabovidnost - slabovidne osobe mogu čitati crni uvećani tisak

brailleovo_pismo

Nužna je prilagodba udžbenika i didaktičkog materijala (brajica, poseban pribor za pisanje, povećala, diktafon...)


OŠTEĆENJE SLUHA

gluhoća (sluh uništen ili je gubitak sluha iznad 91 dB) - niti uz pomoć slušnog aparata dijete ne može čuti govor

nagluhost (ostaci sluha su iskoristivi, koristi se slušni aparat)

ostecenje_sluha_edukacija

Razlika je u težini oštećenja ako je došlo do gubitka sluha prije razvoja govora ili kad je govor već razvijen. Potrebna je stručna podrška logopeda i audiopedagoga.


POREMEĆAJI GOVORNO-GLASOVNE KOMUNIKACIJE I SPECIFIČNE TEŠKOĆE UČENJA

  • teškoće u artikulaciji, mucanje,brzopletost
  • teškoće razumijevanja sadržaja,teškoće izražavanja

Specifične teškoće učenja:

  • disleksija
  • disgrafija
  • diskalkulija

disl-disgr


MOTORIČKA OŠTEĆENJA I KRONIČNE BOLESTI

  • djeca s neurološkim oštećenjima (najčešće s cerebralnom paralizom)
  • neuromuskularna oštećenja (mišićna distrofija, multipla skleroza)
  • oštećenja lokomotoričkog aparata (deformacije kralježnice, oštećenja nogu i ruku)
  • kronične bolesti: astma, leukemija, dijabetes ...

 djeca_s_posebnim_potrebama4


UČENICI SA SMANJENIM INTELEKTUALNIM SPOSOBNOSTIMA

Značajna ograničenja u intelektualnom funkcioniranju i u adaptivnome ponašanju:

  • imaju teškoće u izvođenju različitih misaonih operacija (povezivanja, zaključivanja, analiziranja, apstrahiranja) što otežava proces
  • učenja i usvajanja školskih sadržaja i socijalno prihvatljivih ponašanja

Teškoće se uočavaju na planu: motorike, percepcije, pamćenja, pažnje, govorne recepcije i ekspresije (oskudan i nepravilan rječnik, teškoće u artikulaciji, razumijevanju...)

djeca_s_posebnim_potrebama5


UČENICI S POREMEĆAJIMA U PONAŠANJU

Poremećajima ponašanja smatraju se odstupanja od normi uobičajenih ponašanja.

Mogu biti prisutna:

  • na osobnom planu (depresija,povlačenje)
  • u socijalnom okruženju (agresivnost, udaranje, neposlušnost)

Zahtijevaju stručnu pomoć (socijalni pedagog , psiholog, psihoterapeut...)

 djeca_s_posebnim_potrebama11


UČENICI S POREMEĆAJEM PAŽNJE/ POREMEĆAJEM PAŽNJE S HIPERAKTIVNOŠĆU

Dvije su vrste poremećaja pažnje:

  • poremećaj pažnje bez hiperaktivnosti (ADD)
  • poremećaj pažnje s hiperaktivnošću (ADHD)

Karakteristike: nepažljivost ili rastresenost, impulzivnost, nestrpljivost, prekomjerno emocionalno uzbuđivanje, neobuzdanost, socijalni problemi, dezorganiziranost. Popratna je pojava nezadovoljavajući uspjeh u školi.

djeca_s_posebnim_potrebama8


AUTIZAM

Svrstava se među veće teškoće u razvoju. Ponajprije pogađa:

  • razvoj odnosa s okruženjem (pogled oči u oči,izraz lica,odnos s vršnjacima)
  • oblike ponašanja
  • interese
  • aktivnosti (stereotipna ponašanja-lupkanje prstima,ponavljanje riječi...)

djeca_s_posebnim_potrebama9


VIŠESTRUKE TEŠKOĆE

  • Teškoće učenja i cerebralna paraliza
  • Teškoće učenja i poremećaji u ponašanju
  • Teškoće učenja i oštećenje vida ili oštećenje sluha

Posebna su skupina djeca s dvostrukim senzornim oštećenjima kao gluho-slijepi.


DAROVITOST

  • talentirana djeca kojima je u školi dosadno, ne prate nastavu već su u svom svijetu - često neprikladnim ponašanjem jasno pokazuju da njihove potrebe nisu zadovoljene
  • darovita djeca koja imaju i specifične teškoće učenja

Nužna je prilagodba odgojno-obrazovnog rada sposobnostima učenika (više samostalnog rada, eksperimentiranja zadovoljit će njihove edukacijske potrebe).

djeca_s_posebnim_potrebama12


ŠKOLOVANJE DJECE S POSEBNIM POTREBAMA

Učenici s posebnim potrebama imaju pravo na obrazovanje koje će im omogućiti

  • dostojanstvo
  • poticati njihove najbolje sposobnosti,
  • samostalnost i uključivanje u zajednicu, a time i u društvo

(oblikovano prema čl.23.Konvencije o pravima djeteta, 2000.)

Pravodobnim uočavanjem "teškoća" te bolje upoznavanje osobitosti učenika na pojedinim područjima razvoja i postignuća u školi (npr.čitanje,pisanje i usmeno izražavanje, računanje i dr.)  VAŽNI su kako roditelju tako i školi da bi ZAJEDNO spriječili posljedice neuspjeha u školi:

  • nizanje negativnih ocjena
  • zaostajanje u savladavanju gradiva
  • razvoj negativne slike o sebi
  • pojave nepoželjnih ponašanja i dr.

Upoznavanje obrazovnih potreba učenika omogućuje izradu primjerenih programa školovanja, te razvoj pozitivnog socijalnog ozračja (npr.u okruženju i odnosima među vršnjacima u razredu).

 

djeca_s_posebnim_potrebama12bjpg

ŠKOLOVANJE DJECE S POSEBNIM POTREBAMA U HRVATSKOJ SE ODVIJA U:

  • redovnim osnovnim školama
  • posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama (uključuju se djeca s većim teškoćama u razvoju)

Oblik školovanja djece u redovnim školama:

  • potpuna integracija
  • djelomična integracija

Potpuna integracija

  • učenik je uključen u redovni razredni odjel
  • savladava  redovne ili prilagođene nastavne programe uz primjenu individualiziranih postupaka u radu i posebnu odgojno-obrazovnu podršku (osobni pomoćnici)
  • za učenike kojima je oštećen vid,sluh ili imaju motorička oštećenja potrebno je organizirati produženi stručni postupak (provodi se prije ili nakon nastave uz pomoć defektologa)

Individualizirani pristup u radu

Podrazumijeva primjenu onih metoda, sredstava i didaktičkih materijala koji

  • podupiru posebne edukacijske potrebe djeteta
  • pružanje pomoći i nadzora pri rješavanju različitih zadataka, rukovanju   geometrijskim priborom, izvođenje pokusa
  • dulje vrijeme za rješavanje zadataka, osobito u pismenim provjerama znanja
  • odabir tipova zadataka,češće vježbanje i ponavljanje
  • samo usmena provjera, češća provjera znanja u kraćim vremenskim jedinicama,manji broj zadataka ili pitanja u ispitivanju
  • zajedničko planiranje rada s učenikom,češće promjene aktivnosti...

Rad s učenicima potrebno je podržavati odgovarajućom

  • specifičnom opremom, didaktičkim materijalima
  • (u razredu koristiti diktafon, Braillove strojeve, udžbenike s uvećanim tiskom, povećala...)

djeca_s_posebnim_potrebama_12_c

Prilagođeni program

  • prilagođen učeniku, njegovim "jakim" stranama, tj.njegovim sposobnostima, ono što dijete zna i može
  • izrađuje se za predmete u kojima pokazuje izrazitije teškoće u svladavanju gradiva

Sadržaji se obogaćuju:

  • metodama(rad u grupi,podrška vršnjaka...)
  • didaktičkim materijalima (štapići za matematiku,računaljke...)

Na početku svake školske godine se utvrđuje iz kojih je nastavnih predmeta potrebno izraditi  prilagođene programe.

Prilagođeni program izrađuje učitelj u suradnji s defektologom.

Kad učenici s posebnim edukacijskim potrebama ulažu mnogo truda i napora, učitelj to mora na vrijeme prepoznati i ocijeniti najboljim ocjenama.

djeca_s_posebnim_potrebama_12d

Djeca s posebnim edukacijskim potrebama nisu žrtve koje traže zaštitu, ni manje vrijedna ljudska bića, već djeca s jednakim pravima i odgovornostima, koja trebaju i mogu jednako pridonositi društvu.

Ne određujmo ih onim što im nedostaje, nego onim što imaju, a to su njihovi talenti, ljepota, snaga, ljubav...

Ne ignorirajmo ih, nego ih poštujmo!

Poštivanje različitosti i uvažavanje dostojanstva svake osobe obilježje je društva koje sebe smatra civiliziranim, humanim i pravednim.

NE ODUZIMAJMO IM NJIHOVA PRAVA,

NEGO IM DAJMO PRILIKU!


Priredila: prof. Anita Petrić, dipl. socijalna pedagoginja

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju