« Listopad 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
PRIJEPODNE
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
POSLIJEPODNE
1. 14:00-14:45
2. 14:50-15:35
3. 15:40-16:25
4. 16:45-17:30
5. 17:35-18:20
6. 18:25-19:10
U ranim jutarnjim satima uputili smo se prema gradu Vukovaru, na drugom kraju naše prekrasne Hrvatske. Negdje oko podne stigli smo u grad posebnog pijeteta gdje smo jako ljubazno dočekani i upućeni u cijeli plan i program naše dvodnevne terenske nastave. Nakon ručka, obišli smo izložbeni prostor Memorijalnog centra Domovinskog rata, a potom slušali predavanje Domovinski rat. Uslijedila je prijava u hostel “Dubrovnik” koji se nalazi u sklopu Memorijalnog centra. Slobodno vrijeme smo iskoristili za odmor od dugog puta te se uputili u obilazak Vukovarskog vodotornja. Ovaj impozantni sibmol hrvatskog zajedništva zaista ostavlja bez daha i potiče na duboka razmišljanja i divljenje. S vodotornja smo se vratili u hostel gdje smo imali organiziranu večeru nakon koje smo se uputili u centar ovog zaista posebnog grada.
Učenici 7.c i 2.c razreda Osnovne škole Domovinske zhvalnosti sudjelovali su na radionici „Tko je bio fra Lujo Marun?“ koju smo proveli u suradnji s Udrugom za djecu i mlade „Čarobni svijet“. Nakon što su nas voditeljice Udruge, Anita Ercegovac i Ana Bajan, uvele u svijet fra Luje Maruna - djeca su čitala zanimljivosti iz njegova života. Potom su uprizorili kratki igrokaz te druženje završili likovnim radovima kojima su u crno-bijele fotografije dodali boje. Obzirom da su nas posjetili i novinari HRT-a, dojmove s radionice moći ćete čuti i na valovima Radio Knina.
Učiteljicama, Biljani Macuri i Aniti Škundrić, ovo druženje ostaje na poticaj za daljnje kreativno djelovanje! Zahvaljujemo se i Udruzi Čarobni svijet koja je plodove svoga projekta „Fra Lujo Marun – čarobni vizionar“ podijelila s našim učenicima te djeci otvorila svoja vrata za neka nova druženja.
Predstavljamo posljednji ovogodišnji eTwinning projekt učenika 2. a razreda: Dan bicikla koji su zajedno s učenicima 2.b razreda obilježili 3. lipnja.
Učenici 6.a i 6.b su se natjecali u skoku u vis prekoračnom tehnikom škare .
Pobjedu su odnijeli učenici 6.a razreda i to dva dječaka koja dijele 1.mjesto, a to su Mate Teskera i Leon Ercegovac koji su preskočili 132 cm, 2.mjesto je osvojio Ivan Zorić, 6.b sa preskočenih 131cm i 3.mjesto učenik 6.a Ante Nuić sa preskočenih 127 cm.
„Trening životnih vještina“ je program univerzalne prevencije koji je provodi u školskom okruženju. Naša škola je u program uključena od šk.god.2020/2021. Program je dio Školskog kurikuluma i Školskog preventivnog programa.
Program podržavaju i financiraju Zavod za javno zdravstvo Šibensko-kninske županije, Ministarstvo zdravstva te Šibensko-kninska županija.
„Ruksak (pun) kulture" i ove godine u našoj školi. Program zajednički provode Ministarstvo kulture i Ministarstvo znanosti i obrazovanja kao dopunski program potpore kurikulumu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama.
U sklopu programa „Ruksak (pun) kulture“ jučer su u našoj školi, u 4.a razredu, gostovale muzejske pedagoginje Iva Novak i Marta Kuliš Aralica iz Muzeja za umjetnost i obrt.
Jučer smo posjetili Opg Brankica Borović, "Viktoria" prirodna kozmetika.
Učenici sa INA Domaćinstvo koju vodi učiteljica Gabrijela Šimić imali su prilike upoznati se s konceptom poljoprivrede s novog aspekta - proizvodnje kozmetike!
Djelatnice NP Krka su učenicima trećih razreda održale radionicu Čarobni svijet vretenaca.
Učenicima se u radionici kroz PowerPoint prezentaciju i igru približava čudesan svijet vretenaca. Djeca uče o građi tijela vretenaca, o njihovu životnom ciklusu i načinu na koji se pare, o tomu kako lete i zašto je važno očuvati vodena staništa. Nakon predavanja slijedila je kreativna radionica izrade maski vretenaca.
Fotografije u nastavku članka.
Učenici 2.a, 2.b i 2.d razreda su posjetili Udrugu za terapijsko i rekreacijsko jahanje „Grabarje – Knin“.
Cilj posjeta je približiti životinje djeci i senzibilizirati djecu prema osjetljivim članovima društva.
Učenici su imali priliku učiti više o konjima. Naučili su kako se ponašati prema konjima, kako im prići i kako se brinuti o njima. Učenici su vidjeli gdje konji žive, čime se hrane, kako održavaju higijenu, saznali su zašto je konju potrebna potkova, koja je oprema potrebna za jahanje i koje su vrste konjičkih sportova. Naučili su prepoznati različita stanja životinje ( je li uplašena, nervozna ili neraspoložena) te kako se treba ponašati u takvim situacijama.
U četvrtak, 12. svibnja, našu školu posjetio je ponos našeg Grada Marko Čeko.
Dva školska sata učenici su ga pitali sve što ih je zanimalo, vezano uz njegove uspjehe kao izuzetnog sportaša. Marko je vrlo strpljivo i opširno odgovarao na svako postavljeno pitanje pa smo saznali i koju vrstu glazbe voli, filmove, knjige…
Projekt Brže, više jače kroz koji smo tijekom školske godine poticatli kod učenika interes za aktivnim bavljenjem sportom te razvijanjem pravilnog odnosa prema zdravlju pojedinca i zajednice polako privodimo kraju. Jedna od zadnjih aktivnosti bio je susret učenika s još jednim sportom.
Učenici 2. c i 2. d razreda iskoristili su lijep i sunčan dan za izvanučioničku nastavu.
Najprije smo posjetili gradonačelnika grada Knina, gosp. Marija Ćaćića koji nas je ugostio u gradskoj vijećnici. Gradonačelnik je upoznao učenike sa svojim radom te strpljivo i predano odgovarao na mnogobrojna pitanja učenika. Učenici su upoznali i gradsku vijećnicu, gđu Antoniju Anić – Matić. Saznali su što je Gradsko vijeće, tko ga čini te koje su ovlasti i uloga vijeća.
U sklopu sportskih igara koje organizira učiteljica TZK Gabrijela Šimić, učenice 5.a razreda osvojile su turnir u šaljivoj odbojci. Atmosfera je bila odlična.
Čestitam svim razredima koji su sudjelovali!
Učenici 2. a razreda uključili su se u obilježavanje Dana medijske pismenosti. Naučili su što su mediji, razgovarali o svojim iskustvima s medijima, međusobno su diskutirali o njihovim dobrim i lošim stranama te iznijeli zaključke.
Svjetski dan plesa obilježava se 29. travnja, u svijetu od 1982.g., a u Hrvatsko od 1999. g. Osnovna ideja ovog dana je podsjećanje na ples kao umjetnički oblik izražavanja te uživanja u njemu. Mnogo je različitih vrsta plesa, svaka kultura njeguje neke svoje oblike, a mnogi su prisutni širom svijeta.
Dan planete Zemlje obilježava se 22. travnja svake godine. Učenici 2.a razreda ove godine njegovo obilježavanje počeli su već ranije obradom ekoloških tema na Satu razrednika, Prirode i društva i Hrvatskoga jezika: imali smo ekološku radionicu, gledali filmove o zaštiti prirode, lutkarsku predstavu s temom zaštite prirode, obradili lektiru Pismo iz Zelengrada.
Učenici 2. c razreda sudjelovali su u veseloj uskrsnoj potrazi . Tražile su se pisanice koje su vješte ruke malih kreativaca izradile od gline. S velikim zadovoljstvom djeca su otkrivala skrivena mjesta te je košara vrlo brzo bila puna šarenih pisanica. Uvidom u galeriju slika, u nastavku članka, možete pogledati tijek potrage.
Svjetska zdravstvena organizacija od 1950. godine obilježava Svjetski dan zdravlja kao dan podizanja svijesti o određenoj zdravstvenoj temi koja je u tom trenutku obilježena kao prioritetna i zahtijeva pojačane napore.
Učenici 2. a razreda obrađuju nastavnu temu o svome zavičaju u okviru koje se uči o zanimanjima. Bio je to odličan povod za druženje učenika i roditelja. Roditelji su bili zamoljeni da ukratko predstave svoje zanimanje, što i gdje rade, o školovanju za to zanimanje, kako se i pomoću čega radi … Roditelji su se spremno odazvali, izlagali i odgovarali na pitanja. Vrijeme nam je brzo proletjelo, saznali smo puno novih informacija i izvrsno se zabavili. Bilo je jako lijepo vidjeti ponos djece svojim roditeljima. Još jednom smo se podsjetili da je svako zanimanje važno i da su nam potrebni ljudi svih zanimanja. Dobili smo i pozive roditelja da ih posjetimo na njihovome radnom mjestu. Zahvaljujemo se svim roditeljima koji su bili s nama!
Mira Radović
Svjetski dan voda obilježava se 22. ožujka kako bi se pažnja svih ljudi skrenula na važnost očuvanja vode za piće. Ove godine u fokusu su podzemne vode, a uz slogan „Učinimo nevidljivo vidljivim“ ističe se kolika je njihova važnost. Unatoč činjenici da ih ne vidimo, njihov je učinak vidljiv svugdje. Gotovo sve tekuće slatke vode svijeta su podzemne vode i osnova su opskrbe vodom za piće.
U ožujku smo započeli s provedbom CAP (čit. kap; akronim od Child Assault Prevention) radionica s učenicima drugih razreda. CAP je program primarne prevencije zlostavljanja koji osnažuje djecu u sprječavanju napada od strane vršnjaka, napada nepoznate osobe (otmica) i napada od strane poznate odrasle osobe.
Učenici 4.b razreda uz pomoć svoje učiteljice Danijela napravili su svoju fotopriču. Priču možete pogledati klikom na fotografiju ispod.
Hrvatski jezik je naš materinski jezik – jezik naše pismenosti, kulture i identiteta. Manifestacija Mjesec hrvatskoga jezika obilježavala se od 21.2. do 17.3. s ciljem isticanja važnosti očuvanja materinskoga jezika, svih njegovih narječja i dijalekata te upoznati s bogatom hrvatskom jezičnom baštinom i jezičnom poviješću.
Dan ružičastih majica svake godine obilježava se zadnje srijede u veljači, mi smo ga zbog praznika obilježili danas. To je globalni pokret čija je svrha prevencija i podizanje svijesti o vršnjačkom nasilju. Kroz niz različitih aktivnosti tijekom čitave školske godine bavimo se prevencijom svih oblika vršnjačkog nasilja, njegovanjem nenasilne komunikacije, dogovora i suradnje i osnaživanjem primjerima lijepog ponašanja.
Stoti dan škole projekt je koji se obilježava tradicionalno u brojnim europskim zemljama. Dan je zamišljen kao dan bez školskih udžbenika. Učenici predviđene ishode iz nastavnih predmeta i međupredmetnih tema ostvaruju kroz igre. Danas su učenici 2. a razreda obilježili 100. dan škole. Kako se danas obilježava i Valentinovo, povezali smo sadržaje.
Danas predstavljamo još jedan projekt učenika 2. a razreda, to je projekt Webučionica u kojem sudjelujemo već drugu godinu. Webučionica je projekt stjecanja digitalnih znanja i vještina, a krajnji cilj je razvoj digitalnih vještina kod učitelja i učenika. Projekt traje tijekom čitave školske godine.
U okviru eTwinning projekta Uz čitanje riječi rastu koji promiče čitanje i stvaralaštvo povezano s čitanjem, učenici 2. a obilježili su Svjetski dan čitanja naglas. Ovaj dan obilježava se s ciljem da ljudi širom svijeta proslave radost čitanja naglas i zalažu se za pismenost kao temeljno ljudsko pravo koje pripada svima. To je prilika da se naglasi važnost svakodnevnog čitanja djeci od najranije dobi i čitanja djece čim usvoje slova, pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji. Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija sposobnost kritičkog mišljenja, maštu te utječe na uspješan razvoj djeteta.
U petak, 28. siječnja 2022., učitelji matematike naše škole i kolegica Marjeta Amanović iz SSŠ Kralja Zvonimira, sudjelovali su u edukacijskoj radionici u sklopu projekta „Matematički edukator za osnovne i srednje škole“.
Nastavljamo s predstavljanjem eTwinning projekata u kojima sudjeluju učenici 2. a razreda. Moja kreativna i zabavna učionica je projekt u okviru kojega će učitelji prikazati na koji način u svom razredu motiviraju učenike. Kroz različite aktivnosti učitelji stvaraju okružje koje poticajno djeluje na učenike, podržava ih, potiče na istraživanje i motivira za rad. Raznim aktivnostima potiče se ugodna i opuštena atmosfera u razredu koja će biti stalan poticaj učenicima. Odabranim kreativnim aktivnostima pridonosi se izgradnji samopouzdanja učenika, pozitivnoj razrednoj atmosferi i pripadnosti skupini.
Ove godine u našoj školi u suradnji s Hrvatskim matematičkim društvom obilježena je Večer matematike. Večer matematike je skup interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava učenika prema matematici.
Učenici 2. a razreda prošle školske godine školovanje su započeli u ne baš idealnim uvjetima, pod brojnim ograničenjima. To nas sve zajedno nije spriječilo da sudjelujemo u brojnim eTwinning projektima.
Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni.
Nakon čitanja slikovnice „Labelko spašava Zemlju“, Ekološka grupa, učenici 3.b razreda, i njihova učiteljica Ines Čolak odlučili su poslati poruke svim učenicima i učiteljima kako se treba brinuti o našem planetu jer samo na taj način će nam svima biti bolje.
Pogledajte njihove kreativne radove!
Projekt „Pokreni se, brini o svom zdravlju“ u organizaciji učiteljice tjelesne i zdravstvene kulture Gabrijele Šimić iz OŠ Domovinske zahvalnosti i Grada Knina. Projekt se provodio u obje osnovne škole na području grada Knina.
Predstavljamo još jedan e Twinning projekt u kojem sudjeluje 1.a razred, projekt Živimo zeleno.
Učenici 1.a razreda sudjelovali su u još jednome e Twinning projektu: obilježili smo Svjetski dan bicikla. Ovim projektom htjeli smo aktivnostima prilagođenim učenicima sudjelovati u obilježavanju Svjetskog dana bicikla koji je Generalna skupština UN-a proglasila danom 3. lipnja s ciljem posvećivanja pozornosti biciklu.
Bliži se kraj školske godine i naše aktivnosti se polako privode kraju. Jedna od njih je i eTwinning projekt U svijetu likovnih umjetnika kroz koji su učenici 1. a tijekom školske godine trebali upoznati život i rad barem pet likovnih umjetnika.
Predstavljamo novi broj školskog časopisa Whisper, na engleskom i njemačkom jeziku. Časopis su uredili učenici naše škole pod vodstvom učiteljica Ane Banjan, Marine Brajković, Antonele Ćaćić-Arapović i Slavice Šimić Čolić. Nadamo da će vam se svidjeti!
Časopis pokrećete klikom na fotografiju naslovnice.
Učenici 1. c razreda pridružuju se obilježavanju manifestacije Noć knjige online izložbom bookmarkera izrađenih u origami tehnici. Mali ljubitelji knjiga pozivaju vas da i vi izradite svoj bookmarker te poput njih uživate u čitanju.
Klikom na fotografiju otvorit ćete cijelu ploču na kojoj možete vidjeti radove učenika 1.c razreda.
I ove školske godine proveli smo CAP (čit. kap; akronim od Child Assault Prevention) radionice s učenicima drugih razreda. CAP je program primarne prevencije zlostavljanja koji osnažuje djecu u sprječavanju napada od strane vršnjaka, napada nepoznate osobe (otmica) i napada od strane poznate odrasle osobe.
Pomoć Udruzi Berta-kninske njuškice i Plastičnim čepovima do skupih lijekova
U sklopu projekta Znanje za održivo djelovanje, učenici 6.c i 6.e razreda osmislili su volonterske akcije. Pozivamo sve da se priključe i pomognu doniranjem hrane i potrepština za pse te plastičnih čepova i ostave ih u holu škole.
Akcije traju do 26.03.2021.
Letci pod opširnije.
Godina čitanja 2021. obilježava se i u našoj školi. Šaroliki svijet čitanja naziv je projekta kojim će se ovo polugodište promovirati čitanje. Učenici će kroz niz radionica vidjeti bogatstvo različitih tekstova za čitanje.
U 1.a razredu održana je radionica Stvaramo rime. Nakon pročitanih pjesama Zvonimira Baloga, prepunih rima, učenici su iz škrinjice izvlačili riječi pomoću kojih su samostalno slagali svoje rime.
Učenici 2.b razreda, uz pomoć svoje učiteljice, izradili su prvi broj svog časopisa Pčelice. Kako časopis izgleda i što se zanimljivo nalazi u njemu možete pogledati klikom na fotografiju ispod.
Danas predstavljamo još jedan eTwinning projekt 1. a razreda – Memento prijateljstva. Kroz ovaj projekt učenici provođenjem niza aktivnosti stječu znanje o sebi, uče razumjeti svoje emocije, razvijati odgovornost prema sebi i drugima. Usvajaju i njeguju, kroz razne poticajne situacije i aktivnosti: temeljne humane vrijednosti kao što su prijateljstvo i nenasilje, pravednost i empatija. Učenici primjenjuju dječja prava u svakodnevnom životu i uče se preuzimati odgovornost u svakodnevnom životu.
Udruga „Zasadi stablo, ne budi panj!” i ove godine nastavlja kampanju sadnje stabala u Republici Hrvatskoj. Kampanja „Tjedan kolektivne sadnja stabala u Hrvatskoj 2021.” održana je od 1. do 7. ožujka 2021 godine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini u Republici Hrvatskoj, a u njoj već drugu godinu sudjeluje i naša škola. Ciljevi kampanje su osvijestiti potrebu za djelovanjem u utrci s klimatskom krizom i podizanje ekološke svijesti.
Učenici su u sklopu lekcije Let’s go to the movies s učiteljicom iz engleskog Marijanom Rajić organizirali kino u školi. Učenici su pogledali Oskarom nagraden film Priča o prvaku (The blind side).
Tijekom mjeseca veljače učenici drugih razreda ugostili su školsku knjižničarku (Svi se nadaju kako će idući susret biti u knjižnici.). Na početku sata, prisjetili su se pravila ponašanja u knjižnici i što sve vole raditi u knjižnici, osim posuđivati knjige, družiti se, igrati društvene igre, crtati… Nakon toga su razgovarali o bajkama, što su bajke i koje su im najdraže. Knjižničarka, kao i svi, jako voli bajke te se odlučila malo poigrati i ispričati im jednu bajku pomoću likova iz kutije Ku-kuc! Priča je unutra.
Dan ružičastih majica je globalni pokret kojim se ukazuje na problem vršnjačkog nasilja. Ciljevi projekta su prevencija vršnjačkog nasilja i buđenje učenikove svijesti o tome, poticanje na pomoć jednih drugima u određenim situacijama fokusirajući se na negativne strane svih vrsta nasilja. Učenici 1. a uključili su se u istoimeni e Twinning projekt nizom aktivnosti koje traju čitav tjedan.
Iza nas je još jedan Dan ružičastih majica. Dan je to kada po mnogim školama, ne samo u našoj zemlji, nego i u mnogim zemljama diljem svijeta odjekuju poruke protiv nasilja, često ispisane baš na ružičastim majicama.
Danas predstavljamo eTwinning projekt 100. dan škole. To je projekt koji se obilježava tradicionalno u brojnim europskim zemljama. Cilj projekta je okupiti učenike i učitelje osnovnih škola koji su spremni kroz odabrane sadržaje obilježiti ovaj dan u školi. Dan je zamišljen kao dan bez školskih udžbenika kroz igre i međupredmetne korelacije i aktivnosti. Sve što radimo tog dana je u znaku broja 100.
Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta (9.2.2021.), učenici 3.c razreda izradili su stripove koje možete pogledati na klikom na slike ispod.
Učiteljica Melani Šošić
Učenici 1. a razreda ove školske godine uključeni su u niz eTwinning projekata od kojih je jedan i Webučionica.
Dana, 3.2.2021. u školama širom svijeta obilježava se Svjetski dan školske igre. U njegovo obilježavanje uključuju se učitelji i učenici svih uzrasta sa svih kontinenata. Prošle godine u projektu je sudjelovalo 563 282 učenika.
Prestavljamo eTwinning projekt Igram se i učim/ I play and learn u kojem sudjeluju učenici 1. razreda Područne škole Golubić.
Ove školske godine učenici 8.b razreda zajedno s pedagoginjom Ivanom Vidović sudjeluju u eTwinning projektu Rastimo zajedno.
Cilj projekta rastimo zajedno je potaknuti djecu i mlade na promišljanje o odabiru budućeg zanimanja ističući potrebne vještine i kompetencije za 21. stoljeće te im pomoći u usmjeravanju prema prikladnom zanimanju kroz alate za utvrđivanje njihovih i interesa i sposobnosti. Projektom će se istaknuti važnost razvoja kompetencija (kreativnost, suradnja, cjeloživotno učenje, komunikacija i rješavanje problema) potrebnih za obavljanje poslova budućnosti.
Učenici prvih i trećih razreda izradili su Božićne čestitke i plakate. Prvaši su u online programu za crtanje napravili crteže koje smo povezali u slikovnicu.
(https://read.bookcreator.com/ZjjdBIKYj4MA9OCpdar6tI3D5uS2/ppB_FDQBRmG1qCJIy1t_KQ).
Učenici trećih razreda su u programu za uređivanje napravili božićne plakate.
3.b (http://linoit.com/users/MelaniSosic/canvases/Bo%C5%BEi%C4%87ni%20pano%203.b )
3.c (http://linoit.com/users/MelaniSosic/canvases/Bo%C5%BEi%C4%87ni%20plakati%203.c)
Svima želimo sretan Božić i Novu godinu!
Učiteljica Melani Šošić
Naši sedmaši Vam šalju puno stablo lijepih želja za
nadolazeće blagdane!
U Osnovnoj školi Domovinske zahvalnosti u suradnji s Hrvatskim matematičkim društvom i ove godine obilježili smo Večer matematike. Budući da nam ove godine ništa nije uobičajeno, isti je slučaj i s ovim projektom.
Danas je u našoj školi obilježen Školski medni dan s hrvatskih pčelinjaka. Ovaj program organizira se po treći put 7. prosinca na blagdan sv. Ambrozija, zaštitnika pčelara u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede. Svi učenici prvih razreda na dar dobiju edukativnu brošuru i po jednu staklenku meda.
Od 9. do 11. studenoga u osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske održano je natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja – Dabar. Natjecanjem se nastoji potaknuti razvoj računalnog razmišljanja, rješavanje logičkih zadataka i problema čime se učenike postupno uvodi u svijet digitalne tehnologije.