
Debata kao alat prevencije
Kao jedan od načina podizanja svijesti o rizicima i razmišljanju o zdravim načinima života među učenicima održana je debata na tezu Mladi se mogu zabavljati bez mobitela.
Učenici 5.b razreda prvi put su se upoznali s debatom. Nakon kratkog upoznavanja s pravilima debatiranja i podijele na afirmaciju i negaciju krenuli su u izradu argumenata.
Afirmacija je olujom ideja došla do svoja dva argumenta:
- Nije sve virtualno.
- Druženje i igra uživo su zabavnije.
Prvi argument su objasnili primjerima o važnosti druženja s prijateljima uživo, šetnjama, kako je bolje sve vidjeti uživo nego na fotografijama, važnosti razgovora uživo, vidjeti izraz lica kad pričaš s osobom, nego vjerovati svemu što vidimo online.
Drugi argument su potkrijepili primjerima igara uživo, druženju, zdravom životu kroz trčanje i igru u prirodi.
Negacija je predstavila svoja dva argumenta:
- Mobiteli nam služe za komunikaciju.
- Mobiteli nam služe za zabavu i učenje.
Prvi argument su potkrijepili primjerima o lakšem dogovoru za druženje, olakšavanju održavanja kontakta s prijateljima i obitelji koja živi dalje te brzog reagiranja u hitnim situacijama.
Drugi argument su potkrijepili primjerima o vrstama zabave, olakšanoj kupnji online, provjeravanju naučenog kroz on line kvizove kao i prikazu kreativnosti kroz izradu raznih sadržaja.
Učenici su aktivno sudjelovali tijekom cijele debate i branili svoje argumente iako su neki od njih branili argumente s kojima se nisu slagali, ali to su pravila debate kojih se moraju pridržavati.
Cilj debate je bio potaknuti učenike za razmišljanje o prednostima i nedostatcima korištenja mobitela. Drago nam je bilo čuti da im je svima važnija igra i druženje uživo, a mobitel im služi većinom kao sredstvo za brže dogovaranje i traženje potrebnih informacija.
Učenici 5.b razreda izjasnili su se kako jedva čekaju idući susret u školskoj knjižnici, družiti se i naravno debatirati uz podršku pedagoginje Ivane Vidović i knjižničarke Marijanom Blažević!
