Kao i svake godine, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku organiziraju Dane medijske pismenosti. Šesti po redu Dani medijske pismenosti organizirani su od 24. do 30. travnja. Projekt se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja Ministarstva kulture i medija. Glavni ciljevi ovog projekta su osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti. Raspored svih događanja možete vidjeti na poveznici.
Ove godine su u školskoj knjižnici održane radionice za učenike četvrtih razreda na temu Istine i laži u oglasima i za učenike 7.a i 7.d razreda radionica pod nazivom Na mreži (ni)sam.
Učenici četvrtih razreda s knjižničarkom su razgovarati o medijima s posebnim naglaskom na elektroničke medije te o reklamama i oglasima. Nakon gledanja filma o nastanku reklama, imali su zadatak smisliti kako prodati proizvod koji nikome ne treba – debatne igre. Učenici su zaključili kako često budemo prevareni kad gledamo reklame i kupimo proizvod, ali i kako nije jednostavno napisati reklamu.
Neke reklame koje su sami smislili:
- Kišobran s rupama – ovaj kišobran je poseban, ima rupe, ali je jako koristan jer nećemo baš puno pokisnuti, a narast ćemo jer od kiše se raste. Kišobran je kvalitetan. Cijena: 50 eura
- Kišobran s rupama – Najbolji kišobran! Ako niste znali kiša pomaže da brže narastete. Ako kišobran ima rupe kiša će padati na vašu glavu i moći ćete brzo narasti. /0 eura
- Probušena guma – kupite probušenu gumu i dobit ćete 50% popusta. Pri sljedećoj kupovini dobit ćete pumpu za bicikl.
- Bicikl bez točkova – kupite ovaj bicikl jer je najbolji za izložbe, a možete ga i voziti samo kupite dva točka. Samo 2 centa
- Mobitel bez baterije – služi vam da se možete igrati i da radite nešto kreativno. Kupite ga da budete veseli.
- Kemijska bez tinte – Jeste li ikad htjeli kemijsku bez tinte? Ne? Uzmite našu jer naša kemijska služi mnogim stvarima. Npr. je li vam ikad išta zapelo u tijesno mjesto i ne možete dohvatiti? Nikad više s našom kemijskom. Ako niste zadovoljni možete dobiti novu za jedan cent manje. Kupite odmah za olakšanje života! Samo 50 centi.
Učenici sedmih razreda razgovarali su s knjižničarkom o društvenim mrežama, njihovim prednostima i nedostatcima. Posebno je važan dio razgovora bio o zaštiti svojih podataka. Knjižničarka im je ponudila informacije kako mogu zaštiti svoje podatke na internetu.