preskoči na sadržaj

Osnovna škola Domovinske zahvalnosti

Login
Sada je točno...

Logo škole

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Šk. kalendar '23./'24.

Raspored zvonjenja

Click here for more graphics and gifs!

PRIJEPODNE

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

POSLIJEPODNE

1. 14:00-14:45

2. 14:50-15:35

3. 15:40-16:25

4. 16:45-17:30

5. 17:35-18:20

6. 18:25-19:10

Knjižnica

DIGITALNI KATALOG

Dokumenti '23./'24.

 

e-Twinning škola

e-Škola smo od 2016.

Office 365

Microsoft Showcase

Microsoft Showcase School

za 2016./2017.g. i 

2018./2019.

Mi smo ENABLE škola

DABAR

Korisno za učitelje

ncvvo

Kninska tvrđava/muzej

TZ Knin

Brojač posjeta
Ispis statistike od 14. 10. 2011.

Ukupno: 2162929
Ovaj mjesec: 4342
Ovaj tjedan: 1355
Danas: 292
Projekti

Erasmus+ Logo i web

Anketa (mala)
Radujete li se početku školske godine?



Školski profili

Upisi u srednju školu

Obrazovanje

Sigurniji internet

Red Button MUP

Izdavačke kuće

 

Edutorij eŠkole

Časopisi

Portali i e-novine

net.hr

24sata.hr

Dnevnik.hr

Jutarnji list.hr

tportal.hr

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Zašto djevojčice postižu bolje rezultate u školi?
Autor: Danijel Forjan, 10. 1. 2013.

Djevojčice u osnovnoj školi imaju bolje ocjene od dječaka, a istovremeno postižu lošije rezultate na standardiziranim testovima znanja.


Prema novome istraživanju provedenom na Sveučilištu u Georgiji i Kolumbijskom sveučilištu u New Yorku, a objavljenom u  časopisu Journal of Human Resources, razlog je njihovo različito ponašanje u učionicama koje možebitno navodi učitelje da dodjeljuju više ocjene djevojčicama nego njihovim muškim kolegama.

Christopher Cornwell, direktor ekonomije na Poslovnoj školi pri Sveučilištu u Georgiji te jedan od autora provedene studije, kaže kako učitelji pri ocjenjivanju najviše uvažavaju vještinu koju nazivamo ’odnosom prema radu’Taj konstrukt operacionalizira se kao mjera djetetova stava prema školi te uključuje šest čestica: djetetovu pozornost, upornost u obavljanju zadatka, želju za učenjem, neovisnost u učenju, fleksibilnost i organiziranost.

U svojemu longitudinalnom istraživanju Cornwell je, zajedno sa suautorima Davidom Mustardom sa Sveučilišta u Georgiji i Jessicom Van Parys s Kolumbijskog sveučilišta, prikupio podatke na uzorku od preko 5.800 djece koja su proučavana od vrtića pa sve do 5. razreda osnovne škole. Sudionici su rješavali standardizirane testove iz triju kategorija: čitanja, matematike i znanosti. U istraživanju su sudjelovali i učitelji, čiji je zadatak bio procijeniti napredak pojedinoga učenika, i to ne samo akademski, već i općeniti napredak.

škola

Rezultati su pokazali da se spolna nejednakost u učiteljskim ocjenama javlja u ranoj dobi, s tim da se bez iznimke favoriziraju djevojčice. Naime, učitelji dječacima dodjeljuju ocjene niže od onih koje se mogu predvidjeti na temelju njihovih rezultata na standardiziranim testovima. Autori pripisuju ovakvo odstupanje ne-kognitivnim vještinama, odnosno tome koliko se svako dijete angažira unutar učionice, koliko često internalizira ili eksternalizira probleme, koliko često gubi kontrolu ili u kojoj su mu mjeri razvijene interpersonalne vještine.

U istraživanju se također dobilo kako dječaci koji se ponašaju slično kao djevojčice te na standardiziranim testovima znanja postižu rezultate slične onima kod , imaju ujedno i veće ocjene nego ostali dječaci. No, pitanje jesu li navedene razlike posljedica bioloških razlika između pripadnika muškoga i ženskoga spola ili pak nastaju kao rezultat rodnih uloga, odnosno procesa socijalizacije u kojima se djevojčice u većoj mjeri odgajaju kao poslušne, mirne i vrijedne, i dalje ostaje neodgovoreno.

Izvor: znanost.geek.hr





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju